jeśli szukasz informacji o Robercie Kubicy, jesteś fanem jego wielkiego talentu, wrodzonej skromności i bezgranicznie kochasz motosport….to trafiłeś idealnie…witamy w klubie.
Nasze forum to czysto hobbistyczna działalność „non profit”, bez korzyści materialnych, …gdzie jedyna nagroda, która może cię spotkać to garść aktualnych wieści o Robercie oraz możliwość wspólnie spędzonego czasu poprzez dyskusję i wymianę poglądów w trakcie śledzenia bieżących wydarzeń w atmosferze wzajemnego szacunku oraz akceptacji odmiennych opinii.
Zostań z Nami – klubowi Kubico-maniacy
Szukaj
Kubica: Złote myśli – Cytaty
“Jak ktoś po raz piąty zadaje mi pytanie, kiedy zacząłem jeździć, to się dziwię, bo kto jak kto, ale dziennikarze powinni to wiedzieć, skoro przychodzą na wywiad”
Przed nami weekend podwójnych emocji wyścigowych. W Meksyku odbędzie się kolejne Grand Prix Formuły 1 a w Bahrajnie ostatnia runda WEC, w której również jak w zeszłym tygodniu zobaczymy Roberta Kubicę.
Pierwsze Grand Prix, zaliczane do punktacji Mistrzostw Świata, na tym torze odbyło się w 1963 roku, a zwycięzcą został Jim Clark za kierownicą Lotusa.
Tor jest położony na przedmieściach miasta Meksyk i miał trzy wersje. Na pierwszej z nich rozgrywano zawody w latach 1963-1970, a liczyła ona 5 kilometrów. Druga wersja miała 4,421 km (rozgrywano na niej zawody w sezonach 1986-1992), natomiast trzecia ma długość 4,305 km i jest wykorzystywana od 2015 roku.
FIA World Endurance Championship 2021 – dziewiąty sezon FIA World Endurance Championship organizowany przez Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) i Automobile Club de l’Ouest (ACO). W serii udział biorą prototypy i grand tourery podzielone na cztery kategorie: Hypercar, LMP2, GTE Pro oraz GTE Am. Sezon rozpoczął się wyścigiem na torze Spa-Francorchamps a zakończy się na torze w Bahrajnie.
Rok 2021 to debiut dla nowej, najwyższej klasy wyścigowej – Hypercarów, które zastąpiły Le Mans Prototype 1 (LMP1). W ramach tej kategorii rywalizują samochody zbudowane w ramach przepisów technicznych Le Mans Hypercar (LMH) oraz warunkowo dopuszczone prototypy LMP1.
Kalendarz został skrócony do 6 rund z powodów finansowych. Wyścig 1000 Miles of Sebring został odwołany w styczniu z powodu pandemii, zamiast niego do kalendarza trafił wyścig w Portimão. Wyścig w Portimão został przesunięty na 13 czerwca, co spowodowało, że na Spa-Francorchamps odbył się prolog oraz runda otwierająca sezon
Wyścig 24h Le Mans został przesunięty na 21–22 sierpnia, aby zwiększyć szansę na przeprowadzenie wyścigu z publicznością.
Tor – Bahrain International Circuit
Fot. Formula 1
Bahrain International Circuit to tor wyścigowy w Sakhir. Został zaprojektowany przez Hermanna Tilke, jego budowa została zakończona 5 marca 2004, czyli niespełna miesiąc przed inauguracyjnym Grand Prix Bahrajnu Formuły 1. Godnym uwagi jest fakt zwycięstwa w inauguracyjnym wyścigu Michaela Schumachera. Od sezonu 2014 wyścig odbywa się w nocy przy sztucznym oświetleniu.
Dostępne dla widzów są dwa serwisy streamingowe. Eurosport Player oferuje transmisje wszystkich sesji w dwóch wariantach. Można zatem wybrać wariant:
telewizyjny – transmisja taka sama jak w TV, z polskim komentarzem i reklamami;
comm-free – czysta transmisja bez komentarza i reklam (dotyczy tylko samego wyścigu).
Eurosport Player jest usługą subskrypcyjną i wymaga rejestracji. Posiadanie dostępu do telewizji Eurosport nie jest wymagane. Korzystanie z Playera jest darmowe przez pierwszy tydzień od założenia konta; potem trzeba wykupić subskrypcję za 15 złotych/miesiąc lub 89 złotych/rok. Dostępna jest także aplikacja na Androida i iOS.
Transmisja WEC 2021 jest dostępna także w usłudze FIA WEC Live – usługa oferowana bezpośrednio przez World Endurance Championship, która jako jedyna w Polsce daje obecnie pełny dostęp do sesji WEC. WEC Live, podobnie jak Eurosport Player, jest usługą subskrypcyjną i wymaga rejestracji do uzyskania pełnego dostępu. Za darmo jest dostępny jedynie podstawowy T&S.
Na paczkę składa się:
Transmisja wszystkich sesji z angielskim komentarzem, przy czym warstwa wideo jest taka sama jak w telewizji;
Kilkanaście onboardów samochodów ze wszystkich czterech klas;
Nieco bardziej rozbudowany T&S;
Interaktywna mapa toru;
Dziennik wydarzeń zawierający informacje na temat postępu sesji.
Social media