^

Robert Kubica - Klub Kibiców

czwartek, 5 maja 2022

F1 : Grand Prix Miami/WEC : 6 Hours of SPA – Francorchamps

Przed nami weekend podwójnych wyścigowych emocji. W Miami odbędzie się poraz pierwszy Grand Prix Formuły 1, a w Belgii na kultowym torze Spa – Francorchamps drugi wyścig serii WEC w której ściga się Robert Kubica. Na Spa, Roberta będzie dopingować Klubowa ekipa :) Serdecznie zapraszamy do śledzenia i komentowania.

Kubica

Fot. PawełHiP Rally

FORMULA 1 CRYPTO.COM MIAMI GRAND PRIX 2022

Miami International Autodrome

Strona https://www.formula1.com/en/racing/2022/Miami/Circuit.html

F1

Fot. Formula 1

Pierwsze Grand Prix – 2022
Liczba okrążeń – 57
Długość toru – 5.41KM
Dystans wyścigu – 308.37KM

Miami International Autodrome, który zadebiutuje w Formule 1 w maju 2022 r., jest to tor tymczasowy, ale zaprojektowany tak, aby czuć się na nim jak na stałe. Tor znajduje się w kompleksie Hard Rock Stadium w Miami Gardens, gdzie mieszka słynna drużyna ligi NFL – Miami Dolphins. Jest on zwieńczeniem procesu rozwoju, w którym symulowano nie mniej niż 36 różnych układów toru, zanim zdecydowano się na ostateczną wersję, która zapewnia atmosferę toru ulicznego, nie różniącego się od Albert Park w Melbourne.

Inauguracyjne Grand Prix Miami odbędzie się w 2022 roku, wyścig na Florydzie dołączy do swojego teksańskiego odpowiednika w Austin, stając się drugim amerykańskim wyścigiem w kalendarzu – i 11-tym innym amerykańskim miejscem, które gościło rundę mistrzostw świata Formuły 1.

Spektakularny tor uliczny. Tor o długości 5,41 km, którego epicentrum stanowi Hard Rock Stadium, będzie miał 19 zakrętów, trzy proste, potencjalne trzy strefy DRS i szacowaną prędkość maksymalną 320 km/h.

Harmonogram Grand Prix Miami 2022

Piątek, 06 maja:  1 trening 20:30 – 21:30
Piątek, 06 maja:  2 trening 23:30 – 0:30
Sobota, 07 maja: 3 trening 19:00 – 20:00
Sobota, 07 maja : Kwalifikacje 22:00 – 23:00
Niedziela, 08 maja : Wyścig 21:30 – 23:30

Transmisja Eleven Sports F1

Opony

Kubica

Fot. Pirelli


WEC – Total Energies 6 Hours of SPA – Francorchamps

Pierwotna, 15-kilometrowa wersja, składająca się z połączonych odcinków dróg publicznych, została zaprojektowana przez Jules’a de Thier. Tor został zainaugurowany przez motocyklistów w 1922 roku, a dwa lata później po raz pierwszy zorganizowano tu 24-godzinny wyścig w Spa. Jest to drugi po Le Mans rozgrywany do dziś wyścig wytrzymałościowy.

Pierwszy międzynarodowy wyścig dla bolidów jednomiejscowych po raz pierwszy rozegrano na torze Spa-Francorchamps w 1925 roku.  Od połowy lat dwudziestych do rozpoczęcia II wojny światowej królowały tu wyścigi motocyklowe, 24-godzinny wyścig wytrzymałościowy, a także Grand Prix Belgii. Tuż przed wybuchem wojny obiekt ten wzbogacił się o nowy zakręt, Raidillon, który zastąpił wolny fragment toru w okolicy Eau Rouge.

W ten sposób powstała słynna kombinacja dwóch bardzo szybkich zakrętów Eau Rouge i Raidillon, wyróżniająca się gwałtowną zmianą elewacji. Po siedmioletniej przerwie, spowodowanej zmaganiami wojennymi, wyścigi powróciły na tor Spa-Francorchamps w 1947 roku.

W 1960 roku podczas weekendu Grand Prix zginęło dwóch brytyjskich kierowców: Chris Bristow i Alan Stacey, a dwaj inni: Stirling Moss i Michael Taylor zostali poważnie ranni. Ze względu na wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa, Grand Prix Belgii została usunięta z kalendarza wyścigów Formuły 1 w 1969 roku. W trakcie dwuletniej przerwy dokonano pewnych zmian, mających na celu poprawę bezpieczeństwa.

Na niewiele się to jednak zdało, zresztą trudno było zapewnić bezpieczeństwo na tak długiej trasie, biegnącej niejednokrotnie blisko zabudowań. W tej sytuacji po 1970 roku zaprzestano rozgrywania wyścigów Formuły 1 na tym obiekcie.

Po kolejnej rocznej przerwie Grand Prix Belgii przez krótki czas rozgrywana była na torach Nivelles i Zolder, a od 1975 już tylko na Zolder. Tymczasem w Spa nadal odbywały się inne wyścigi, w których dochodziło do groźnych wypadków, aż w końcu zapadła decyzja o gruntownej przebudowie tego obiektu.

Pomysłodawcy nowego projektu chcieli przynajmniej częściowo zachować dotychczasowy charakter toru w Spa – zdecydowali się na zastąpienie najbardziej niebezpiecznego odcinka pomiędzy Les Combes i Blanchimont nową, znacznie krótszą sekcją – reszta toru pozostała natomiast w zasadzie bez zmian.

Inauguracja nowej wersji Spa-Francorchamps nastąpiła w 1979 roku, ale na powrót Formuły 1 trzeba było czekać aż do 1983 roku. Ciekawostką toru jest bardzo zmienna pogoda, która niejednokrotnie ustalała wyniki wyścigów.

W 1994 roku po wypadku Ayrtona Senny na torze Imola, wprowadzono kilka zmian, przebudowano szykanę Eau Rouge, a w 2007 roku zmodyfikowano szykanę Bus Stop. Z tego powodu nie odbył się wyścig w 2006 roku.

Ciekawostką toru jest bardzo zmienna pogoda, która niejednokrotnie ustalała wyniki wyścigów.

Harmonogram

Czwartek 05 maja 2022

  • Pierwszy trening – 15:30

Piątek 06 maja 2022

  • Drugi trening – 09:05
  • Trzeci trening – 14:00
  • Q1 – 18:20
  • Q2 – 18:40

Sobota 07 maja  2022

Wyścig – 13:00

Transmisja

Eleven Sports 3 – cały wyścig emitowany na żywo – start 12:55

Eurosport 2 – cały wyścig emitowany na żywo – start 12:30

Polsat Sport News – cały wyścig emitowany na żywo – start 13:00

Galeria  – Kubica w WEC – Total Energies 6 Hours of SPA – Francorchamps

http://www.robertkubica-klubkibicow.pl/

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Honorata HiP
o 08:19

Udostępnij:

error: Content is protected !!