^

Robert Kubica - Klub Kibiców

niedziela, 30 czerwca 2019

Formuła 1 – Grand Prix Austrii – Dzień 4 – Wyścig

Nadszedł dzień wyścigu. Charles Leclerc startuje z Pole Position, tuż za nim Max Verstappen i Valtteri Bottas. Lewis Hamilton został cofnięty o trzy miejsca za blokowanie Kimiego Raikkonena, podczas kwalifikacji i startuje z czwartej pozycji, Kto wygra wyścig? Jak poradzi sobie tu Robert Kubica który startuje z 17-tego miejsca? Zapraszamy do komentowania.

 

FORMULA 1 2019 AUSTRIAN GRAND PRIX

Spielberg – Red Bull Ring

F1:https://www.formula1.com/en/racing/2019/Austria.html

F1 Experiences:https://f1experiences.com/2019-austrian-grand-prix

Pierwsze Grand Prix – 1970
Liczba okrążeń – 71
Długość toru – 4.318 km
Dystans wyścigu – 309.452 km

Rekord Toru: 1:06.957 Kimi Räikkönen (2018)

Tor, początkowo nazwany Österreichring, był gospodarzem wyścigów o Grand Prix Austrii w latach 1970-1987. Tor, przebudowany i skrócony przez Hermanna Tilke, jako A1-Ring, był ponownie gospodarzem wyścigów o Grand Prix Austrii w latach 1997-2003. Po 2003 zaprzestano wyścigów na tym obiekcie, głównie ze względu na decyzję ministra zdrowia o zakazie reklamowania wyrobów tytoniowych.Tor zaczął powoli popadać w ruinę. W 2005 właścicielem toru został koncern Red Bull, który doprowadził do jego przebudowy w latach 2008-2010. Obiekt nazwany Red Bull Ring oficjalnie otwarto 15 maja 2011. Od 2014 roku ponownie odbywa się tu wyścig Formuły 1 – Grand Prix Austrii.

 

Robert Kubica o Red Bull Ring

Fot. James Moy Photography

“Lubię ścigać się w Austrii. To krótki tor. Wygląda na prosty, ale tak nie jest. Ma długą prostą, która kończy się ostrym hamowaniem, charakteryzują go krótkie zakręty. Druga część okrążenia to z kolei zakręty w lewo. Ostatni jest bardzo trudny. Wyścigi pod rząd to intensywny to zawsze intensywny wysiłek dla zespołów, ale jesteśmy dobrze przygotowani, bo przed rokiem Austria była pośrodku trzech wyścigów z rzędu. To fajny tor, z ładnym krajobrazem. Jesteśmy dobrze przygotowani na ten wyścig i nie mogę się doczekać powrotu do Austrii.”

 

Harmonogram Grand Prix Austrii 2019

Piątek, 28 Czerwca 2019: Pierwszy Trening 11:00 – 12:30

Piątek, 28 Czerwca 2019: Drugi Trening 15:00 – 16:30

Sobota, 29 Czerwca 2019: Trzeci Trening 12:00 – 13:00

Sobota, 29 Czerwca 2019: Kwalifikacje 15:00 – 16:00

Niedziela, 30 Czerwca 2019: Wyścig 15:10

Transmisja Eleven

Opony na wyścig

Mario Isola (Pirelli)

“Podobnie jak w zeszłym roku, mamy dokładnie taką samą nominację dla Austrii, jaką mieliśmy dla Francji, przy czym wyścigi znów dzieli tylko jeden tydzień, o tej samej porze roku. Różnica polega na tym, że mieszanki 2019 są rozmieszczone bardziej równomiernie, co powinno zachęcać do bardziej zróżnicowanych strategii pit stopu i lepszych wyścigów. Austria to niezwykły tor, z dużą ilością ślepych zakrętów i nieprzewidywalnych elementów, takich jak pogoda i ruch uliczny. Oznacza to, że potrzebna jest duża pewność siebie, jak również właściwe ustawienie, aby jak najlepiej wykorzystać opony na tym krótkim torze i zmaksymalizować wszystkie pojawiające się możliwości, również w zakresie strategii. Spielberg to tor, na którym w przeszłości zawsze mieliśmy problemy z pęchęrzykowaniem opon. Jesteśmy pewni, że w ten weekend zobaczymy różnicę w oponach o specyfijkacji na 2019 rok.”

Wywiad z Robertem przeprowadzony przez Cezarego Gutowskiego po Grand Prix Austrii

Początek jak zwykle udany, bo przebiłeś się na 16. miejsce…
Ja wiem? Sam start nie był udany, ale później pierwsze okrążenie było całkiem niezłe, biorąc pod uwagę to, co działo się później.

A co się działo?
W ogólnie nie było ani rytmu, ani przyczepności i ślizgałem się bardzo. Próbowałem wielu rzeczy. Za każdym razem, gdy mówiłem sobie, że tak źle aż nie może być, to próbując zrobić coś więcej, ślizgałem się jeszcze bardziej i opony jeszcze bardziej się przegrzewały i zużywały. Nawet wyjeżdżając z siódmego zakrętu… (śmiech) bolid się ślizgał. Tył uciekał i praktycznie półbokiem wychodziłem z tego zakrętu, co w ogóle jest nienormalne, żeby tak wychodzić z łuku, który jedzie się na piątym-szóstym biegu.

Jak z tym walczyłeś?
Próbowałem skompensować parę rzeczy ustawieniami dyfra i innych systemów, ale mało to pomagało. Nie jest tak, że brakowało tylko przyczepności z tyłu, ale też z przodu. Było, jak było.

Czy cokolwiek zmieniło się w zachowaniu samochodu od wczoraj? W sobotę w kwalifikacjach byłeś 0.3 sekundy za Georgem, a dziś traciłeś chwilami po sekundzie na kółku…
Nic się nie zmieniło, bo auto nie mogło się zmienić…

Ale warunki się zmieniły!
Im trudniejsze warunki, tym gorzej, bo jak masz mało przyczepności… Gdy na świeżych oponach uda mi się skleić okrążenie w kwalifikacjach, to jestem pół sekundy za nim, a jak się nie uda, to jestem sekundę, ale to nie jest tak, że on wszystko zawsze dobrze robi. Ogólnie średnia strata wynosiła sekundę na okrążeniu, na tak krótkim torze… Wczoraj udało się to sporo ograniczyć, obierając inny format kwalifikacji i sklejając okrążenie, ale takich kółek w wyścigu nie da się sklejać, ponieważ opony takiej jazdy i takiego ślizgania się to wytrzymują jedno okrążenie, ale nie siedemdziesiąt.

Czy dlatego zjechałeś na pierwszy pit stop o osiem okrążeń wcześniej, niż George?
Nie. Tu chyba chodziło o to, żeby pomóc Georgeowi i przytrzymać Magnussena trochę za nim.

Czy jest nadzieja, że kiedy przyjdą nowe komponenty do samochodu, uda się rozwiązać twój problem?
Nie wiem.

Jakiś pomysł, z czego to wynika?
Nie wiem.

Reszta dzisiejszych wypowiedzi Roberta

Dieter Rencken: Kolejny ciężki dzień?
Tak to wygląda…

DR: Jak to skomentujesz?
Trudno komentować, gdy kończysz wyścig trzy okrążenia z tyłu i prawie zdublowany przez kolegę z ekipy, więc komentarze są takie same, jak zwykle. Ślizgam się, a wówczas zbyt mocno obciążam opony. Nie mam przyczepności i nawet gdy staram się trzymać tempo, jestem w stanie to robić przez dwa-trzy okrążenia, a potem opony się przegrzewają i jeszcze bardziej ślizgają… Ciężko cokolwiek wycisnąć z bolidu, jeśli tylko się ślizgasz. Muszę jechać tak, aby opony się nie ślizgały, ale wówczas tempo jest bardzo wolne.

Oleg Karpov: Jakiś pomysł, jak to poprawić na przykład ustawieniami?
Próbuję wszystkiego. Nie dzieje się tak po raz pierwszy i nie jest tak, że nie szukam. Po prostu brakuje przyczepności. Jeszcze gdy jest gorąco, opony tym bardziej się przegrzewają i mam jeszcze większe problemy.

Dieter Rencken: Czy widzisz siebie w Formule 1 w przyszłym roku w takich okolicznościach?
Myślę, że za wcześnie, aby o tym mówić. Wciąż do końca sezonu jest 12 wyścigów.

A w tym roku? Czy dokończysz ten sezon?
Ty mi powiedz.

Słucham?
Czemu miałbym nie kończyć sezonu?

Pytam ciebie!
A ja odpowiadam. Głupie pytanie, głupia odpowiedź. Wciąż jest 12 wyścigów do końca.

A co na to twój zespół?
Musisz zapytać ich.

Źródło: Cezary Gutowski Facebook

Galeria

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 08:10

Udostępnij:

error: Content is protected !!