^

Robert Kubica - Klub Kibiców

środa, 17 Lipiec 2019

Robert Kubica i testy Pirelli oraz podsumowanie GP Wielkiej Brytanii

Robert Kubica i testy Pirelli a także za nami Grand Prix Wielkiej Brytanii. Sporo się działo. Oba Haas’y odpadły na samym początku, Leclerc vs Verstappen, potem Vettel vs Verstappen. Renault które stawiało bardziej na Riccardo niż Hulkenberga. Pech Giovinnazzi’ego Pora podsumować wyścig. 

Poniżej podsumowanie wystąpień poszczególnych zawodników w Grand Prix Wielkiej Brytani

1. Lewis Hamilton, Mercedes

Rekordowe szóste zwycięstwo Lewisa Hamiltona na Silverstone. Hamilton doskonale radził sobie z oponami, ponieważ dążył do realizacji strategii na jeden pitstop następnie wykorzystał Safety Car. Najszybsze okrążenie na samym końcu udowodniło, jak dobrze panuje nad pojazdem.

2. Valtteri Bottas, Mercedes

Bottas jest pierwszym kierowcą od pięciu lat, który pokonał Hamiltona w sesji kwalifikacyjnej. Zaangażowanie się w strategię dwóch pitstopów przy jednoczesnym wystapieniu SC spowodowało jego porażkę w walcę o najwyższe podium.

3. Charles Leclerc, Ferrari

Charles Leclerc po raz kolejny pokazał się jako chłodniejsza, spokojniejsza głowa w Ferrari. Przyznał, że jego walka z Verstappen była “na granicy”, ale zawsze w ramach regulaminu, co czyni to piękną walką, która została zakończona przez Safety Car i kolejną porażkę strategii w zespole Ferrari.

4. Pierre Gasly, Red Bull

Wielki przełom dla Pierre’a Gasly’ego w ten weekend. Wyśmienite kwalifikacje, które pozwoliły mu konkurować z najlepszymi. Zawirowania po safty car oraz niemoc doścignięcia Leclerca dały dobre czwarte miejsce. Ważny, dobrze zasłużony impuls dla Francuza. Zobaczymy co będzie dalej.

5. Max Verstappen, Red Bull

Verstappen był w zasięgu czołówki w kwalifikacjach, lecz turbo ładowanie nie pozwoliło mu na wyższą pozycję niż P4 na starcie. Był w stanie dogonić Leclerca na początku. Verstappen walczył o 3 trzecią pozycję po samochodzie bezpieczeństwa. Wyśmienita możliwość strategii Red Bulla znikła jak kamfora po Vetelszczyźnie. W jakiś sposób uniknął uszkodzeń i ukończył wyścig jako piąty wprawiając w zdumienie wszystkich obecnych.

6. Carlos Sainz, McLaren

Naprawdę imponujący finisz. Z P13 po sobotnich kwalifikacjach. Dobry start a następnie samochód bezpieczeństwa pozwolił mu na uplasowanie się na 7 pozycji. Później w wyścigu zajął dodatkowe miejsce, kiedy Sebastian Vettel spadł w klasyfikacji po swoim wybryku z Maxem Verstappenem, i pewnie trzymał się go aż do mety, pomimo silnej presji Daniela Ricciardo w końcówce.

7. Daniel Ricciardo, Renault

Daniel Ricciardo wrócił do walki o punkty z mocnym pokazem przez cały weekend. Przegrał w walce wheel-to-wheel z Lando Norrisem na początku wyścigu. W końcu zemścił się, robiąc pitstop na wczesnym etapie i podcinając żółtodzioba McLarena. Podczas samochodu bezpieczeństwa został wyprzedzony przez Carlosa Sainza. Tak pozostało przez resztę popołudnia, pomimo najlepszych starań Ricciardo przez ostatnie 14 okrążeń.

8. Kimi Raikkonen, Alfa Romeo 

Raikkonen zadbał o to, by jego strategia “jednego pit stopu” działała dobrze i skorzystał na problemach Hulkenberga i Alexandra Albona, by zdobyć kilka miejsc, a w końcowych etapach ładnie bronił się przed Daniilem Kvyatem. Alfa nie wyglądała na punkty w GP Silverstone, więc cztery punkty w kieszeni to dobry wysiłek Raikkonena.

9. Daniil Kvyat, Toro Rosso

Kvyat spisał się dobrze po starcie z P17. On z pewnością skorzystał na problemach Vettela, Albona i Hulkenberga i był jeszcze w sztosie, aby wywrzeć presję na Raikkonenie w końcówce.

10. Nico Hulkenberg, Renault

Nico Hulkenberg mchciałby zapomnieć o Silverstone, ale udało mu się wrócić do domu z punktem. Samochód bezpieczeństwa grał na niekorzyść dla niego. Został potrącony przez Sergio Pereza na ponownym starcie, powodując utratę dwóch miejsc, a następnie usterka silnika w końcówce również kosztowała go miejsce dla Daniila Kvyata. Finisz na P10 na przedostatnim okrążeniu dało Renault przyzwoity podwójny wynik.

11. Lando Norris, McLaren

Do samochodu bezpieczeństwa, pozycja Lando Norrisa wyglądała dobrze, jeśli chodzi o czystą jazdę z punktami. Po walce z Danielem założenie mieszanki twardej, zmusiło go do drugiego przystanku później w wyścigu, przez co mógł wrócić na tor dopiero na P14. Przebił się na 11. pozycję, ale nadal nie wykorzystał okazji dla zespołu.

12. Aleksander Albon, Toro Rosso 

Albon ma problemy w zdobyciu punktu. Przegrał z Nico Hulkenbergiem na starcie wyścigu i spadł jak kamień z wczesnym pit stopem tylko po to, by zobaczyć, jak inni, bardziej szczęśliwi kierowcy zyskują podczas postoju za samochodem bezpieczeństwa. Problem z elektrycznością w STR14 uniemożliwił Albonowi skorzystanie z tej sytuacji. Mimo to udało mu się odzyskać znaczną część utraconej pozycji do momentu, gdy problem z silnikiem spowodował, że w dwóch ostatnich okrążeniach szybko po sobie straci pozycje na rzecz Nico Hulkenberga i Lando Norrisa. Ciężka sprawa…

13. Lance Stroll, Racing Point 

Popeniony błęd na ostatnim okrążeniu kwalifikacyjnym kosztował go awans do Q2. Po wyścigu Lance Stroll oświadczył, że był to weekend do zapomnienia jak najszybciej. Brak punktów z Grand Prix Wielkiej Brytanii. Był wolniejszy niż jego kolega z drużyny, Sergio Perez przez cały weekend. Zdobył trzy miejsca na pierwszym okrążeniu, ale został zmuszony do wczesnego pit stopu z powodu odłamków w kanale hamulcowym, które zmusiły go do przestawienia się na bezproduktywną strategię “dwóch pit stopów”. Nadzieje na lepszą pozycję prysły.

14. George Russell, Williams 

George Russell zrobił wszystko, co w jego mocy w Silverstone, realizując idealną strategię, rozpoczynając od Mediums i pit stopu podczas samochodu bezpieczeństwa. Po raz kolejny miał przewagę nad Robertem Kubicą jadąc w “takim samym” samochodzie…

15. Robert Kubica, Williams 

Russell był szybszy zarówno w kwalifikacjach, jak i w wyścigu, ale Robert Kubica nie był tak daleko na Silverstone porównując do poprzednich GP. Różnica tylko 11 sekund do Georga. Wystarczy zacytować wypowiedż Roberta : “(…) Kierowca był ten sam…”

16. Sebastian Vettel, Ferrari

Bardzo kiepski weekend dla Vettela. W kwalifikacjach na szóstym miejscu. Samochód bezpieczeństwa pomógł Vettlowi w walce o podium, lecz kiedy uderzył w tył samochodu Verstappena popełniając błąd przy hamowaniu pozbawił się jakiejkolwiek szansy w walce o punkty. Dostając karę za ten wybryk plasuje się za Robertem Kubicą.

17. Sergio Perez, Racing Point

Pomimo P15 w kwalifikacjjach, Sergio Perez walczył o punkty w pierwszej cześci wyścigu, zanim wszystko zaczęło się źle układać. Był ostatnim kierowcą, który zjechał do pit-stopu, co pozbawiło jego szanse na zdobycie punktów. Problemem z kierownicą oznaczał, złe hamowanie, co spowodowało, że uderzył w Hulkenberga przy ponownym starcie i doznał uszkodzeń, które zasadniczo zakończyły jego wyścig.

DNF

Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo 

Powolny start spowodował, że stracił pięć miejsc w pierwszych czterech okrążeniach, a problem z samochodem wysłał go na “zieloną trawkę”, kończąc wyścig wcześnie.

Romain Grosjean, Haas

Tajemnica Haasa trwa nadal. Ponownie wziął na siebie część winy za starcie z Magnussenem, ale pokaz jego złych umięjętności odbył się  w piątek, kiedy to obrócił swój samochód na pit lane i zdjął przednie skrzydło z samochodu.

Kevin Magnussen, Haas

Kolejny weekend porażki dla Haasa, który osiągnął nowy rekord, ponieważ na pierwszym okrążeniu zderzyli się Kevin Magnussen i Romain Grosjean. Magnussen nie dotarł do drugiego okrążenia i otrzymał część winy za to zderzenie, a Duńczyk wycofał się kilka okrążeń później.

Testy Pirelli 2019

W pierwszych donosach do testów Pirelli miał przystapić Latiffi na żądanie zespołu Williams. Okazało się jednak, że testować będą George Russell i Robert Kubica. Weto postawiło samo Pirelli żadając doświadczonych zawodników.

W dniu wczorajszym ukończył testy George Russell przejeżdżając 98 okrążeń. Testy sa owiane tajemnicą i ciężko uzyskać jakieś dodatkowe informację. W miarę pojawienia się jakichkolwiek danych będziemy informować na bieżąco.

Testy w TV i relacja LIVE

Testy Pirelli Silverstone 2019 odbędą się w dniach 16-17 lipca. TRANSMISJA z Testów F1 Pirelli w TV NA ŻYWO nie będzie dostępna na żadnym kanale.

Aktualizacja

Galeria:


Robert Kubica w wywiadzie dla Motorsportweek

Williams jest w środku swojego najgorszego sezonu w swojej 40-letniej historii. Jego kierowcy – Robert Kubica i George Russell nie zdobyli jeszcze żadnych punktów i podczas żadnego z tego rocznych wyścigów nie zakwalifikowali się do Q1.

Szef techniczny Paddy Lowe wziął urlop, po testach przedsezonowych, a jego odejście zostało formalnie potwierdzone pod koniec ubiegłego miesiąca. W tej sytuacji Williams pozostał z wakatem na niezwykle ważnym stanowisku, choć wszystkim starają się kierować główny inżynier Doug McKiernan, szef działu projektowego – Adam Carter oraz starszy inżynier wyścigowy – Dave Robson.

Kubica:

“W fabryce ludzie najwyższego szczebla podejmują decyzje o przeprowadzeniu restrukturyzacji. To coś, co wymaga czasu. Zdecydowanie, kiedy ludzie odchodzą, pozostawiają po sobie pewną pustkę, luki, które z czasem trzeba zapełnić. Musimy to jednak robić i to robimy, pracując jako zespół i ufamy ludziom, którzy pracują nad samochodem. Poczekajmy więc i zobaczymy, co będzie.”

“Prace nad poprawieniem sytuacji w Williamsie trwają cały czas. – Zdecydowanie dzieje się dużo, co jest normalne w Formule 1. Myślę, że nikt nie odpoczywa w padoku. Wszyscy próbują wydobyć maksimum z samochodów, a także z obiektu i z ludzi. Jesteśmy w trudnej sytuacji, ale musimy kontynuować pracę i naciskać. Jedynym sposobem na poprawę jest wypróbowanie wszystkiego, co tylko możemy. Ale jak powiedziałem, nie możemy oczekiwać cudów z dnia na dzień, więc musimy kontynuować tę ciężką pracę.”

“Mam wielki szacunek dla tego, co zostało osiągnięte, ale musimy myśleć o tym, co jest teraz i przyszłości, a nie za dużo o przeszłości, a to jest priorytet. Nie będziemy mieli przewagi z powodu historii, musimy starać się zyskać na tym, co chcemy osiągnąć i musimy nad tym pracować.”

Źródło: Motorsportweek

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Marrally
o 08:51

Udostępnij:

error: Content is protected !!