^

Robert Kubica - Klub Kibiców

wtorek, 10 Grudzień 2019

Robert Kubica i testy DTM w Jerez

Rozpoczęły się testy DTM dla debiutantów, na torze w Jerez. Robert Kubica będzie testował auto BMW M4 DTM. Zapraszamy do komentowania.

DTM

DTM powołano do życia w 1984 roku jako następcę DRM (Deutsche Rennsport Meisterschaft). W pierwszym sezonie wzięło udział sześciu konstruktorów (Rover, BMW, Alfa Romeo, Ford, Chevrolet oraz Volvo). Mistrzostwa szybko zyskały popularność, do stawki wkrótce dołączyli nowi konstruktorzy, m.in. Audi oraz Mercedes.

Na początku lat 90. Wewnętrzne spory o kształt regulaminu technicznego spowodowały wycofanie się zespołu Audi w 1992 roku. Trzy lata później seria uległa likwidacji, a w jej miejsce powołano ITC (International Touring Car Championship). Jednak, gdy w 1996 roku czołowe zespoły, Alfa Romeo i Opel zrezygnowały z udziału w nowych mistrzostwach, serię ITC, czyli ostatnie połączenie z dawnym DTM, także zlikwidowano.

W latach 1994-1999 rozgrywano mistrzostwa STW (Super Tourenwagen Cup), które po likwidacji DTM były jedyną liczącą się serią samochodów turystycznych w Niemczech, ale prestiżem nigdy nie dorównały one mistrzostwom DTM.

W 2000 roku dzięki inicjatywie Audi, Opla i Mercedesa reaktywowano mistrzostwa DTM. W 2005 roku z udziału w DTM zrezygnował Opel. BMW oficjalnie potwierdziło swój powrót do serii DTM w sezonie 2012. W 2012 roku, potwierdzono iż, od 2014 roku DTM łączy się z japońską serią Super GT. W 2019 roku do stawki dołączył Aston Martin.

Kalendarz DTM na sezon 2020

Tor Jerez de la Frontera

Długość: 4.423m
Szerokość: 11m
Lewe zakręty: 5
Prawe zakręty: 8
Najdłuższa prosta: 607m
Zbudowany: 1986
Zmodyfikowany: 2002
Nowa nawierzchnia: 2018

Tor Jerez de la Frontera powstał w 1986 roku. Odbywały się na nim wyścigi motocyklowe, a wkrótce zorganizowano na nim Grand Prix Hiszpanii Formuły 1. Formuła 1 gościła tutaj nieprzerwanie do 1990 roku, po czym wyścig został przeniesiony na Circuit de Barcelona-Catalunya. W sezonach 1994 oraz 1997 na torze Jerez dwukrotnie organizowane było Grand Prix Europy, ale już od 1998 roku tor na dobre zniknął z wyścigowego kalendarza Formuły 1. Obiekt kilka razy otrzymywał nową nawierzchnię, wcześniej w 2005 roku, a ostatnio przed edycją 2018. To bardzo popularny obiekt wśród zespołów, bowiem odbywają tam one wiele sesji testowych.

Galeria

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina Gallagher
o 09:40

Udostępnij:

error: Content is protected !!