^

Robert Kubica - Klub Kibiców

piątek, 7 Luty 2020

Zbliżające się testy F1

Kubica i Orlen. Zostały niespełna dwa tygodnie do momentu, gdy fani Formuły 1 w końcu zobaczą wszystkie samochody, które po raz pierwszy wspólnie wezmą udział w Mistrzostwach Świata 2020 FIA Formuły 1 na torze. Orlen jako sponsor tytularny zespołu Alfa pod nazwą Alfa Romeo Racing ORLEN. Robert jako testowy kierowca zespołu Alfy.

Po tak długiej przerwie oczekiwanie na emocje związane z F1 dobiega końca. Już od 19 lutego sześć pełnych dni testów zimowych w Hiszpanii, będzie można zobaczyć na żywo w Sky Sports F1 i na F1 TV Pro. Na podstawie udanej współpracy pomiędzy Sky Sports i Formułą 1 w 2019 roku, transmisja na żywo zostanie po raz pierwszy rozszerzona na oba tygodnie testów i obejmie wszystkie osiem godzin jazdy codziennie na torze Catalunya.

Po każdym dniu odbędzie się tzw – The Story So Far – zawierający wywiady, gości i analizy przygotowane przez zespół Sky F1

Test One odbędzie się od środy 19 lutego do piątku 21 lutego, a Test Two tydzień później 26-28 lutego.

Sesje trwają od 8:00 do 12:00, a następnie od 13:00 do 17:00 czasu brytyjskiego. The Story So Far będzie pokazywany przez godzinę od 17:00.

Większy dostęp do mediów i kibiców

Będzie to pierwszy rok, w którym testy przed sezonem będą oficjalnym wydarzeniem Formuły 1®. Dzięki jednogłośnej zgodzie dziesięciu zespołów, kibice będą mogli śledzić testy o wiele bardziej szczegółowo niż w przeszłości. Jednym z ważnych elementów jest to, że zespoły nie mogą już umieszczać ekranów przeciwpróżniowych na przedzie swoich garaży, podczas gdy tor jest otwarty rano i po południu. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, gdy samochód musi być naprawiony w wyniku kolizji lub awarii technicznej. Oznacza to, że od samego początku zimowych testów dziesięć nowych samochodów będzie w pełni widocznych dla mediów w pit-lane, kibiców na trybunach i osób oglądających testy w telewizji F1.

Transmisja na żywo w F1 TV Pro

F1 TV Pro, platforma Formuły 1, będzie nadawać testy od 9:00 do 13:00 i od 14:00 do 18:00 (CET.) Abonenci F1 TV Pro będą mogli również oglądać Sky UK i F1 round-up show, który jest częścią pakietu telewizyjnego Formuły 1 z imprezy, pokazywany codziennie na padoku Circuit de Barcelona-Catalunya od 18:00 do 19:00. Widzowie SKY F1 w Wielkiej Brytanii i we Włoszech mogą również oglądać testy na żywo.

Oprócz transmisji na żywo, F1 TV produkuje również różne treści na żądanie dostępne również dla abonentów F1 TV Access. Każdego dnia w “Tech Talk”, prezenter Formuły 1, Will Buxton, dołączy do gości, aby omówić najnowsze osiągnięcia techniczne i przeanalizować wyniki zespołów. Pod koniec każdego trzydniowego testu, w piątek 21 i 28, Buxton będzie gościł w “Paddock Pass”, w którym znajdą się ekskluzywne zakulisowe wiadomości, wywiady z kierowcami i inżynierami, a także spostrzeżenia i analizy byłych kierowców F1. Dla tych, którzy ciężko pracują w ciągu tygodnia, w sobotę 22 i sobotę 29 lutego dostępny będzie program na żądanie “What we learned”. W piątek 28, po finałowej fladze drugiej sesji, Jolyon Palmer, przedstawi wstępną ocenę tego, jak się sprawy potoczyły i swoją prognozę na początek sezonu.

Kolejną nową inicjatywą dla obecnych na testach mediów jest to, że podczas każdej z sześciu przerw na lunch, Formuła 1 organizuje, we współpracy z FIA, konferencje prasowe z udziałem kierowców i przedstawicieli zespołów. Ich pełne nagranie będzie następnie dostępne na życzenie w telewizji F1.

Sky we Włoszech i Wielkiej Brytanii będzie nadawcą na zasadzie współwyłączności z F1 TV.

Miłośnicy Formuły 1 w Wielkiej Brytanii i we Włoszech będą mogli śledzić na żywo wszystkie sześć dni akcji na torze Circuit de Barcelona-Catalunya na swoich kanałach F1, Sky F1 UK i Sky F1 Italia. Codzienne atrakcje i pakiet ekskluzywnych treści informacyjnych będą dostępne pod koniec każdego dnia na F1 Insight, dostępny dla wszystkich posiadaczy praw medialnych Formuły 1.

Głównym celem tych sześciu dni w Barcelonie jest przetestowanie nowych samochodów przez zespoły, ale jest to również doskonała okazja dla Formuły 1 i FIA do przetestowania w terenie systemów używanych podczas wyścigów w F1 M&TC zgodnie z inicjatywami F1 i Sky UK dotyczącymi zrównoważonego rozwoju. Innowacyjne inicjatywy mające na celu umożliwienie zdalnej produkcji niektórych funkcji. Obejmą one działania na żywo, działania na torze, filmowanie pit stopu i garażu, graficzne wyjaśnienia na żywo oraz raportowanie z pit stopu i toru ze Sky i F1.

Ulepszony czas transmisji na żywo

Oprócz tak szerokiej oferty treści, wszyscy abonenci telewizji F1 będą mieli dostęp do znacznie bogatszej strony Live Timing na oficjalnej aplikacji F1. Kibice będą mogli śledzić na żywo osiągi wszystkich kierowców, nie tylko poprzez zwykłą trójsektorową wizualizację, ale także poprzez ekskluzywną segmentację czasu, która da użytkownikowi możliwość oceny osiągów w każdym segmencie toru, jak na zdjęciach poniżej. Co więcej, użytkownicy będą mogli porównać osiągi kierowców dzięki nowej zakładce.

Pełny czas na żywo oraz pakiet treści – zawierający m.in. klipy z sesji, “Paddock Pass” i “What we learned” – będą również dostępne za pośrednictwem Formula1.com.

Premiery bolidów na 2020:

6 lutego Haas Online
11 lutego Ferrari* Reggio Emilia, Włochy
12 lutego Red Bull Online
12 lutego Renault Paris, Francja
13 lutego McLaren* MTC, Woking
14 lutego Mercedes Silverstone, Wielka Brytania
14 lutego Alpha Tauri Salzburg, Austria
17 lutego Williams Online
17 lutego Racing Point Mondsee, Austria
19 lutego Alfa Romeo Barcelona, Hiszpania

* live w Sky Sports F1 (Impreza Ferrari rozpocznie się we wtorek o godz. 17.30, a McLaren’s w czwartek o godz. 13.30 – czasu angielskiego)

Kolejni partnerzy McLarena

McLaren ogłosił podpisanie nowych umów przed rozpoczynającym się w przyszłym tygodniu sezonem startowym 2020.

Brytyjska drużyna podpisała umowę z Darktrace który będzie oficjalnym partnerem AI Cyber Security zespołu, przy czym McLaren zapowiedział, że partnerstwo obejmie techniczną integrację sztucznej inteligencji Darktrace w całej Grupie McLaren oraz w zespole wyścigowym w celu ochrony przed atakami online.

Marka Darktrace znajdzie się na tylnym skrzydle MCL35 oraz na strojach wyścigowych Lando Norrisa i Carlosa Sainza.

“Jesteśmy dumni, że możemy po raz pierwszy powitać Darktrace w szybko rozwijającym się świecie Formuły 1 oraz w rodzinie partnerskiej McLaren Racing (…) Dane są siłą napędową naszej strategii wyścigowej, a tak silna cyber-odporność jest kluczem do naszego sukcesu na torach. Cieszymy się na rozpoczęcie współpracy w tym sezonie, ponieważ Cyber AI Darktrace po raz pierwszy pozwoli na samoobronę naszej infrastruktury”.

– powiedział dyrektor generalny Zak Brown.

McLaren podpisał również umowę z firmą Splunk, to platforma “Data-to-Everything” i ma spełniać funkcję jako Partner Technologiczny.

Splunk będzie przechwytywał dane z całej infrastruktury zespołu, sieci i środowiska serwerowego oraz z całej funkcji McLaren Racing, w tym z samochodów Formuły 1 zespołu, aby pomóc im przyspieszyć rozwój wydajności w całej grupie.

Logo Splunk’a będzie umieszczone na bocznym pulpicie i w kokpicie MCL35 2020. Nowy samochód ma zostać wprowadzony na rynek 13 lutego – będzie relacja live na SKy Sport F1

Seminarium dyrektorów Wyścigowych w Genewie

FIA otwiera kanały dialogu dla ponad 100 dyrektorów wyścigowych na stale rozwijającym się seminarium w Genewie.

6 lutego, w Genewie, odbyło się czwarte doroczne Seminarium Dyrektora Wyścigów FIA Race, które zgromadziło ponad 120 przedstawicieli z całego świata w celu wymiany najlepszych praktyk i doświadczeń.

Dzień rozpoczął się wzruszającym hołdem złożonym zmarłemu Charliemu Whitingowi, który jako Dyrektor Wyścigowy Formuły 1 FIA przez wiele lat był kluczowym punktem odniesienia dla wszystkich aspirujących dyrektorów wyścigowych, a na seminarium bardzo brakowało go wszystkim.

Podczas gdy zdecydowana większość uczestników – ponad 100 – to dyrektorzy wyścigowi z wielu różnych zawodów na wszystkich poziomach, również obecni, aby zaoferować swoje spostrzeżenia, rady i informacje zwrotne, to eksperci, kierowcy, kierownicy kategorii FIA i urzędnicy na torze. Była to podstawowa zasada edycji 2020 tego popularnego wydarzenia, a interaktywne sesje i prezentacje stanowiły większość programu dnia.

Program rozpoczął się od zdefiniowania ról, obowiązków i kluczowych atrybutów dyrektora wyścigowego, z prowokującą do myślenia analizą Scot’a Elkins’a i Michaela Masi’ego, dyrektorów wyścigowych odpowiednio dla ABB FIA Formula E i FIA Formula One World Championships.

Praca zespołowa i umiejętności przywódcze zostały zidentyfikowane jako jedne z najważniejszych atrybutów Dyrektora Wyścigu, a uczestnicy mieli za zadanie przeprowadzenie różnych ćwiczeń teambuildingowych w ciągu dnia, aby wzmocnić to przesłanie, wraz z główną prezentacją Dyrektora Wyścigu FIA i Stewarda, Tima Mayera.

Prezentacje na inne kluczowe tematy obejmowały najlepsze praktyki w zakresie kontroli toru, odprawy dla kierowców oraz role i obowiązki pracowników biurowych kursu, co zakończyło się pełnym zaangażowaniem uczestników.

Dyrektor ds. bezpieczeństwa FIA, Adam Baker, powiedział: “Seminarium Dyrektora Wyścigowego ułatwia cenną wymianę pomysłów i doświadczeń między dyrektorami wyścigów a urzędnikami z całego świata. Jest to ważna okazja dla FIA do informowania o inicjatywach operacyjnych wynikających z badań nad bezpieczeństwem związanych z kierunkiem wyścigów na torze”.

Dyrektor FIA F1 Race, Michael Masi, powiedział: “To, co robimy z tym seminarium, to zebranie wszystkich na tej samej stronie, aby stać się częścią szerszej rodziny dyrektorów wyścigowych FIA. Praca dyrektora wyścigu jest wieloaspektowa i łączy w sobie tak wiele oficjalnych ról, które umożliwiają organizację wydarzenia sportów motorowych. Dlatego uważam, że jest absolutnie konieczne, abyśmy stale współpracowali i uczyli się od siebie nawzajem, aby zapewnić spójne, ekscytujące, ale przede wszystkim bezpieczne wyścigi”.

Seminarium Dyrektora Wyścigów FIA kończy się 7 lutego szeregiem wspólnych sesji zbiegających się w czasie z otwarciem programu FIA Stewards’ Programme, który będzie kontynuowany przez cały weekend.

Charles przetestuje w ten weekend opony 18′

Charles Leclerc przeprowadzi test opon 18-calowych w imieniu Pirelli, ponieważ Ferrari przeprowadzi pierwszy oficjalny test opon w 2020 roku już w ten weekend.

Z 18-calowymi oponami na 2021 rok, odpowiedni program testowy dla nowych kół i opon zostanie przeprowadzony w ciągu tego roku. Wszystkie zespoły będą miały możliwość wzięcia udziału w nim, a Ferrari przeprowadzi w ten weekend jako pierwszy zespół test w Jerez. Pod koniec 2019 roku, kilka zespołów przeprowadziło kilka wstępnych testów nowych kół. Mercedes, McLaren i Renault przeprowadzili kilka indywidualnych dni testowych i rozpoczęli proces nauki dla Pirelli.

Leclerc stanie za kierownicą samochodu 2019, zmodyfikowanego zgodnie z nowymi zasadami dla opon 18-calowych.

Wszystkie dane uzyskane podczas tych 18-calowych testów opon zostaną udostępnione pozostałym zespołom w miarę ich przeprowadzania, a od każdego zespołu oczekuje się, że będzie w stanie dostarczyć samochody do tych konkretnych testów.

Po tym wstępnym teście opon Charles Leclerc poleci do Barcelony na północy Hiszpanii, gdzie wraz z Sebastianem Vettlem przeprowadzi pierwsze trzy dni testów grupowych samochodów 2020.

Orlen charytatywnie

Orlen nie zwalnia i wielki szacunek dla Prezesa PKN Orlen Daniela Obajtka. Gadżety z podpisem roberta do zlicytowania

Prezes PKN Orlen wyróżniony

https://twitter.com/DanielObajtek/status/1225356851488993280?s=20

Cóż tu dodać :) …

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Marrally
o 05:10

Udostępnij:

error: Content is protected !!