^

Robert Kubica - Klub Kibiców

piątek, 2 października 2020

Podsumowanie wiadomości z ostatnich dni

Choć w ten weekend nie ma wyścigu Formuły 1, wiele się dzieje. Honda odchodzi z F1, Mazepin próbuje uzyskać miejsce w Haas… Między innymi o tym przeczytacie w naszym podsumowaniu najważniejszych wiadomości z ostatnich dni. Zapraszamy do lektury.

Honda odchodzi z F1

Zespoły Red Bull Racing oraz Alpha Tauri zmuszone są szukać nowego dostawcy silników. Honda poinformowała, że po sezonie 2021 odchodzi z Formuły 1. Oficjalne oświadczenie :

“Honda Motor Co. Ltd. ogłosiła dzisiaj, że postanowiła zakończyć swój udział w Mistrzostwach Świata Formuły 1 FIA, jako dostawca jednostek napędowych, pod koniec sezonu 2021.”

“W 2015 roku Honda wznowiła rywalizację w F1, najbardziej prestiżowej serii wyścigów samochodowych na świecie, mając na celu wygraną, wykorzystując własne technologie zarządzania energią.”

“Początkowo Honda napotkała szereg trudności, jednakże, demonstrując wspólną siłę „All Honda”, w tym wykorzystanie technologii silników lotniczych, Honda osiągnęła wysoki poziom konkurencyjności.”

“Co więcej, w wyniku wzrostu, jaki osiągnęła Honda wraz z Red Bull Racing i Scuderia AlphaTauri w ramach silnego partnerstwa z obiema ekipami, Honda była w stanie osiągnąć swój cel, jakim było odniesienie zwycięstw, dzięki trzem wygranym w ubiegłym sezonie i dwóm w obecnym.”

“W międzyczasie, gdy przemysł motoryzacyjny przechodzi okres wielkiej transformacji, który ma miejsce raz na sto lat, Honda zdecydowała się dążyć do „urzeczywistnienia neutralności węglowej do 2050 roku”.”

“Cel ten będzie realizowany w ramach inicjatyw środowiskowych Hondy, które są jednym z głównych priorytetów Hondy jako producenta urządzeń mobilnych.”

“W tym celu Honda musi skierować swoje zasoby korporacyjne w zakresie badań i rozwoju w obszary przyszłych technologii jednostek napędowych i energii, w tym technologii pojazdów z ogniwami paliwowymi (FCV) i akumulatorów EV (BEV), które będą stanowić podstawę technologii bezemisyjnych.”

“W ramach tego posunięcia w kwietniu tego roku Honda utworzyła nowe centrum o nazwie Innovative Research Excellence, Power Unit & Energy.”

“Honda przesunie swoje technologie związane z zarządzaniem energią i paliwami, a także wiedzę zgromadzoną w ramach działań F1 na ten obszar technologii jednostek napędowych i energii oraz podejmie inicjatywy, koncentrując się na realizacji przyszłej neutralności węglowej. Dlatego Honda podjęła decyzję o zakończeniu swojego udziału w F1.”

“Sporty motorowe są wpisane w DNA Hondy, dlatego Honda będzie nadal pasjonatem podejmowania wyzwań i dążenia do zdobycia pozycji numer jeden we wszystkich kategoriach wyścigów, w których uczestniczy.”

“W F1, aby spełnić oczekiwania swoich fanów, Honda będzie współpracować z Red Bull Racing i Scuderia AlphaTauri, aby z największym wysiłkiem kontynuować rywalizację i dążyć do kolejnych zwycięstw aż do końca sezonu 2021.”

Sezonu ogórkowego ciąg dalszy – Mazepin w F1?

Dobrze nam znany, włoski dziennikarz – Roberto Chinchero na łamach Motorsport.com poinformował, że aktualny kierowca w F2 – Nikita Mazepin próbuje się dostać do Formuły 1 na sezon 2021.

Obecność Rosjanina na rynku kierowców zagraża negocjacjom, które wydawały się już rozpoczęte. Jego ojciec jest gotów wyłożyć pokaźną sumę pieniędzy za kontrakt. Mówi się o kwocie, której nikt by nie odmówił.

Na dwie rundy przed końcem sezonu 2020 Nikita Mazepin zajmuje szóste miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw Formuły 2. 21-letni Rosjanin będzie potrzebował tylko siódmego miejsca na koniec roku, aby uzyskać superlicencję pozwalającą mu na starty w królowej sportów motorowych. Zdobycie jej wydaje się dość pewne, bowiem nad ósmym zawodnikiem tej serii, którym jest Guanyu Zhou, ma dwadzieścia punktów przewagi.

Podczas weekendu wyścigowego w Soczi Dmitrij Mazepin miał spotkania z różnymi zespołami i szczególnie wydaje się, że jest zainteresowany Haasem.

Wejście Mazepina na rynek stało się prawdziwym trzęsieniem ziemi. Wynika to jednak z jego potężnego wsparcia budżetowego.

W rzeczywistości niektóre negocjacje, które wydawały się już zakończone, zostały zamrożone. Gdyby Haas rozważył kandydaturę Mazepina, negocjacje z Sergio Perezem byłyby zagrożone, a Meksykanin musiałby zapukać gdzie indziej, być może nawet do zespołów, które mają już potwierdzone składy.

Krąży plotka o Williamsie, który rozważa kandydaturę Pereza. Zmiana właściciela brytyjskiej ekipy sprawia, że kontrakty z obecnymi kierowcami wcale nie muszą być takie pewne.

Testy juniorów Ferrari

Ferrari zorganizowało swoim juniorom testy za kierownicą bolidu z 2018 na torze Fiorano.

Jak już wiemy, Mick Schumacher pojeździ samochodem Alfy Romeo Racing Orlen przed Grand Prix Eifelu. Szansę w ten sam weekend otrzyma również kolejny z juniorów Ferrari – Callum Illot, który wsiądzie do bolidu ekipy Haas. Natomiast Robert Shwartzman  weźmie udział w piątkowym treningu przed Grand Prix Abu Zabi.

Szef techniczny Ferrari Driver Academy – Marco Matassa przekazał, że Schumacher, Ilott i Shwartzman ukończyli przydzielone im programy i szybko dostosowali się do samochodu.

“Nie jest łatwo zmienić styl jazdy wymagany w samochodzie Formuły 2 na taki, który najlepiej pasuje do Formuły 1.”

“Samochód ma znacznie większą moc, bardziej wyrafinowany układ hamulcowy i wspomaganie kierownicy, co wymaga odpowiedniego wyczucia i precyzji do prawidłowego użytkowania.”

“Jednak wszyscy byli szybcy i natychmiast zaczęli podążać dobrym tempem. Wierzę, że okrążenia, które zrobili dzisiaj, będą bardzo przydatne, gdy Mick i Callum będą jeździć w piątek na torze Nurburgring.”

Alonso o Schumacherze, Hamiltonie i Vettelu

“Pamiętam Michaela jako kierowcę o największym talencie. Hamilton jest najlepszy ze swojego pokolenia, jednak nie wygrał tytułu w McLarenie, kiedy jego zespołowym partnerem był Jenson Button. Nico Rosberg również wywalczył mistrzostwo w Mercedesie.”

“Michaelowi nigdy to się nie przytrafiło – wygrywał zawsze. Dla mnie jest on nadal krok z przodu.”

Dziennikarze Sport Bild, spytali również Alonso o kryzys formy Sebastiana Vettela. Niemiec, podobnie jak Hiszpan, nie zdołał wywalczyć tytułu z Ferrari.

“Jeśli podpisujesz umowę z Ferrari, zakładasz, że wygrasz mistrzostwa. Po czterech tytułach Vettel myślał zapewne, że zdobędzie kolejny, ale czasami po prostu nie masz szczęścia.”

“Myślę, że nam obu brakowało odpowiedniego samochodu w pewnym momencie kariery. Jednak ja koncentrowałem się nie tylko na Formule 1, ale na przykład na Le Mans, starając się wygrać tyle, ile mogłem.”

“W tej chwili wygląda, że w przyszłym sezonie to Aston Martin będzie miał większe szanse na nawiązanie walki z czołówką niż Ferrari, nawet jeśli trudno w to uwierzyć.”

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 13:36

Udostępnij:

error: Content is protected !!