^

Robert Kubica - Klub Kibiców

środa, 7 Marzec 2018

Robert Kubica – Druga sesja testów w Barcelonie – Dzień 2

W dniu wczorajszym rozpoczęła się druga tura przedsezonowych testów F1 na torze Circuit de Catalunya. Robert Kubica zarówno wczoraj jak i dzisiaj spędza ten czas intensywnie wraz z inżynierami. Polak ma zapewnione, jako jedyny trzeci kierowca z całej stawki, jazdy bolidem FW41 w czwartkowy poranek oraz piątek. Zapraszamy na relację z dnia dzisiejszego.

Robert Kubica – Druga sesja testów w Barcelonie - Dzień 2

Robert Kubica – przedsezonowe testy na torze Circuit de Catalunya Barcelona w naszym klubie – pierwsza sesja 26.02-01.03.2018

1 Dzień – charakterystyka toru. (link),

2 Dzień – z Robertem Kubicą (link),

3 Dzień – z Robertem Kubicą (link),

4 Dzień – wyniki i relacje w tym zdjęcia z prywatnego spotkania na herbatce z Robertem (link),

Przewodnik kibica dla wybierających się na testy (link),

Robert Kubica – przedsezonowe testy na torze Circuit de Catalunya Barcelona w naszym klubie – druga sesja 06.03 – 09.03.2018

1 Dzień – opis drugiej sesji (link),


Line-up, pogoda na środę 7 Marca 2018

Zmiana za Raikkonena. Vettel w porannej sesji.

Wyniki z dnia wczorajszego

Robert Kubica – Druga sesja testów w Barcelonie - Dzień 2

wyniki z poprzedniego dnia

Relacje oraz live time (wtorek, 7 marca)

F1today:

live blog : (link)

Sky Sports:

08:00 – 18:00 Live blog Sky Sports (link)
21:00 – podsumowanie dnia, Day One
21:00 – Ted’s Notebook, Day One

Eleven Sports 1

Wtorek 21:00
Środa 21:00
Czwartek 21:00
Piątek 23:00

Fotogaleria

Aktualizacje

Dziennikarki F1 o Robercie KubicyDziennikarki F1 o Robercie Kubicy

Mariana Becker z brazylijskiej TV Globo:

“Czekałam na powrót Roberta Kubicy do świata F1. To geniusz za kierownicą. Uwielbiam jego styl jazdy. Jego rola w Williamsie pokazuje, jak bardzo ufa mu zespół i jak wierzy w jego informacje zwrotne. To oczywiste, że nie jest zwykłym kierowcą rezerwowym. Ma w zespole młodych kierowców wyścigowych, więc jego doświadczenie stawia go w pozycji, która umożliwia wyznaczanie kierunków pracy. Ma bardzo mocną pozycję w zespole. Bardzo chciałabym, żeby znów się ścigał w F1.”

Julianne Cerasoli brazylijska dziennikarka :

“To bardzo wartościowy powrót dla Formuły 1. To bardzo, bardzo utalentowany kierowca, o ogromnym doświadczeniu, a jego współpraca z zespołem i dawanie informacji zwrotnych zawsze uchodziły za najlepsze z najlepszych. Jestem z Brazylii, ale nie czuję się źle z tym, że to Robert go zastępuje. Felipe zakończył karierę. Ale oczywiste jest to, że decyzja Williamsa była podyktowana względami finansowymi. Massa nie mógł zapewnić sponsorów i z tego samego powodu Robert też nie jest kierowcą wyścigowym. Kubica to superrezerowy. To tylko pokazuje, jak bardzo decyzja Williamsa w sprawie kierowców była zależna od pieniędzy. W zeszłym tygodniu zabawnie powiedział, że byłby w stanie pojechać 0,3-0,4 sekundy szybciej na okrążeniu, gdyby tylko chciał, ale to nie jego rola. To tylko pokazuje, jak bardzo chce wrócić i że wciąż się nie poddał. Wątpię, by udało mu się już w tym sezonie, ale jeśli wykona dobrą pracę w Williamsie, może inne zespół da mu szansę. Pod koniec ostatniego sezonu teamy nie do końca wierzyły w to, że on jest w stanie swoją robotę wykonać z powodu swoich ograniczeń. Pozostaje mu udowodnić, że się mylili.”

Noemi de Miguel z Movistar TV

“Jest przedstawicielem F1 ze starych dobrych czasów. To także dobrze z ludzkiej perspektywy, bo to niesamowite móc oglądać wybitnego atletę, który tak zawzięcie walczył o powrót. On zasłużył na to, by być znów w F1. To że jako jedyny spośród kierowców testowych jeździ tu w Barcelonie, podczas drugiego tygodnia testów, gdy pogoda jest tak dobra, o czymś na pewno świadczy. Pewna jestem tego, że na pewno nie przestanie robić wszystko co w jego mocy, by spełnić swoje marzenie. Bardzo zależy mu na tym, by znów być kierowcą wyścigowym.”


Robert Kubica “Dobry kierowca sam ma wszystko pod kontrolą. Nie potrzebuje instrukcji z boksu.”

Robert Kubica dokonuje ciekawej analizy bolidów oraz kierowców. Oczywiście podając kilka rozwiązań… Williams może tylko częściowo polegać na tym, jaki feedback otrzyma od swoich młodych kierowców. Lance Stroll ma na koncie zaledwie 20 Grand Prix. Sirotkin zna F1 tylko z testów. Rob Smedley zapytany, czy nie cierpi na tym rozwój samochodu odpowiedział uśmiechając się: “Przecież mamy Roberta.”

Powracający do F1 Robert Kubica zauważa: “Pierwsze, co się się rzuca w oczy, to waga. Auta są przynajmniej 60 kg cięższe. Na wolnych zakrętach masz wrażenie, że bolid jest niemrawy jak autobus. Przy szybkiej zmianie kierunku brakuje zwrotności. Dlatego dzisiaj jeździ się częściowo inne linie.”

Kubica z sentymentem wspomina stare czasy: “Wtedy bolidy ważyły 605 kg i miały jeszcze 50 kg balastu. Dlatego opony miały się wtedy lepiej. Mogłeś atakować przez cały wyścig. To była jedna wielka sesja kwalifikacyjna. Dzisiaj to niemożliwe. Musisz wszystkim zarządzać. Oponami, silnikiem, zużyciem paliwa. Cały wyścig jest od początku wyliczony. Musisz jechać według tych wytycznych. Zmiany są tylko wtedy, kiedy opony skończą się wcześniej, niż przewidziano. Z Zewnątrz to wygląda, jakby kierowcy jechali dla siebie. Powodem jest, że każdy próbuje zachować odstęp, żeby nie przegrzać opon.”

Propozycja Polaka: “Zmniejszcie wagę, a wiele problemów rozwiąże się samo.” Robert Kubica uważa też, że sterowanie kierowcami z boksów jest złym nawykiem: “Nikt mi kiedyś nie mówił, kiedy i gdzie mam hamować, albo jaki zakręt mam jechać szybciej.” Jednocześnie nie sądzi, aby było to rezultatem skomplikowanej techniki: “Kierowcy są dzisiaj bardziej leniwi. Nie widzę powodu, dlaczego te bolidy miałyby potrzebować instrukcji z boksu. Dobry kierowca sam ma wszystko pod kontrolą.”


Podsumowanie drugiego dnia testów

Paddy Lowe, dyrektor techniczny: Mieliśmy najlepszą do tej pory, w tej fazie testów przed sezonem, pogodę, z czystym niebem i było stosunkowo ciepło bez dużego wiatru. Rozpoczęliśmy trochę niefortunnie z uwagi na mały problem z samochodem, którego zrozumienie zajęło nam godzinę, ale potem Lance miał bardzo dobrą serię przejazdów, czas do przerwy obiadowej minął na testowaniu wydajności nowych softów.

W przerwie obiadowej udało nam się załatwić bardzo szybko bardzo wiele spraw, aby krótko po 14:00 móc wypuścić Sergeya, który wykonał symulację długich przejazdów z użyciem hiper miękkich opon. Popołudnie zostało przerwane przez problem z elektryką, który ponownie zabrał nam około godziny. Udało nam się zrobić całkiem przyzwoitą liczbę okrążeń, chociaż byłoby ich znacznie więcej, gdybyśmy nie stracili godziny rano i godziny po południu.

Lance Stroll: Nie ma dziś zbyt wiele do powiedzenia, poza tym, że podobnie jak wczoraj, był to kolejny dobry dzień. Byłem dziś rano w samochodzie, dużo przejechałem i czułem się dobrze w samochodzie. Z pewnością zrobiliśmy kolejny krok, więc teraz pozostaje tylko kwestia kontynuacji tego dobrego rytmu i zobaczenia, gdzie będziemy się znajdować pod koniec tego tygodnia.

Sergey Sirotkin: Podsumowując mieliśmy dobry dzień, pomimo kilku drobnych problemów. Po południu pokonaliśmy wiele okrążeń, łącznie z moją pierwszą symulacją wyścigu, tak więc było dobrze. Mieliśmy niewielki problem, ale poradziliśmy sobie dość szybko,  więc ogólnie myślę, że możemy być zadowoleni z tego, jak dzisiaj nam poszło.

Wyniki testów: środa 07.03

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Marrally
o 08:39

Udostępnij: